Witajcie! W obecnych czasach kiedy internet wkrada się w każdą dziedzinę życia, mamy stały dostęp do wielu informacji. Właśnie dlatego ważne jest i niezwykle istotne jest dla sukcesu naszego przedsięwzięcia, to jak postrzegają nas inni. Aby wybić się, firma i marka musi być widoczna i rozpoznawalna. Kreowanie wizerunku musi odbywać się świadomie i na wielu płaszczyznach.Różne aspekty typu nazwa, strona www, czy korealcje w klientami, sprawiają że się w pewien sposób nastawiamy do danej firmy. Dlatego tak ważne jak marka jest postrzegana.
Wizerunek marki to pewnego rodzaju inwestycja w przyszłość, która daje wymierne korzyści. Jeśli nie do końca jesteśmy pewni jaki kierunek obrać i czy to jak postrzegają nas inni, warto zamówić badanie wizerunku marki. Takie badanie pozwala spojrzeć na firmę oczami klientów. Można w ten sposób sprawdzić jak postrzegana jest marka na tle konkurencji. Takie badanie pozwala na uformowanie prawidłowej ścieżki komunikacji i podjęcie ewentualnych kroków mających na celu poprawę wizerunku.
Czego dowiemy się z badania wizerunku marki?
W badaniu wizerunku marki mamy naprawdę szeroki wachlarz możliwości. Możemy rozpocząć od cech produktu/usługi, ocenę opakowania, skojarzenia związane z nazwą, ceny, komunikacji z klientem, produktu na tle konkurencji e.c.t. Z badania wizerunku marki dowiemy się między innymi czy świadomość marki jest wspomagana czy spontaniczna; jak kojarzona jest marka;jak oceniana jest marka na tle konkurencyjnych; skąd konsumenci dowiedzieli się o marce;jak postrzegane są i odbierane działania marketingowe oraz między innymi jak oceniani są klienci docelowi marki.
Jak cię widzą, tak cię piszą
Badanie wizerunku marki pomoże firmie poznać słabe i mocne strony. To obowiązkowy element dla wszystkich, którzy chcą osiągnąć sukces i wybić się z tłumu. Na podstawie zinterpretowanych wyników badań można wdrożyć działania, które naprawią źle działające segmenty oraz wspomogą i rozwiną pozostałe. Silna pozycja na rynku to nie kwestia przypadku czy szczęścia, ale dobrze opracowana strategia, której podstawą jest między innymi badanie wizerunku marki.
Witam serdecznie po raz pierwszy i na pewno nie po raz ostatni!
OdpowiedzUsuńZ mila chęcią zostanę na dłużej, obserwuje i pozdrawiam!
Na wizerunek marki mają wpływ w dużym stopniu pracownicy. Ich lojalność i gotowość do pracy. W sektorze IT i korporacjach pracodawcy zadbali o to. Gorzej temat przedstawia się w sektorze publicznym.
OdpowiedzUsuń