Witajcie! Dziś chciałam poruszyć nieco inny temat. Za to bliski mi jako internetowemu twórcy, ale ta kwestia dotyczy nie tylko blogerów, czy osób działających na innych platformach. Od dawna widzimy trend, który powoduje przeniesienie działalności w sferę internetu. Łatwiej tak dotrzeć do większej liczny odbiorców, czy też potencjalnych klientów. O ile na początku było to prostsze, to teraz w natłoku stron, sklepów i informacji, nasz przekaz ma znikomą liczbę odbiorców.
Artykuł sponsorowany
Prowadząc swoją stronę z perspektywy czasu wiem, że popełniłam całą masę błędów. Począwszy od dziwnych szablonów, kiepskiej jakości zdjęć, czy też nie do końca przemyślanych wpisów. Kolejnym aspektem o który powinnam zadbać bardziej jest oczywiście systematyczność w publikowaniu. Aby poszerzyć wyświetlenia warto także udostępniać swoje treści na platformach takich jak facebook.
W czym jednak tkwi sekret? Moja strona jest jak jedna z wielu. Jednak przeglądając zasoby internetu nie raz natknęłam się na strony, czy sklepy z piękną grafiką, angażującymi, spójnymi treściami. Nie miało to jednak odbicia w wejściach na stronie, czy sprzedaży. Oczywiście można w pewien sposób spróbować przyciągnąć klientów/czytelników poprzez zadawanie pytań i wciąganie ich w interakcje.
A więc jak to się dzieje, że na jedne strony trafiamy od razu? Inne zaś, które bywają ciekawsze lub oferujące niewątpliwie bogatszy asortyment sklepy umykają nam i trzeba się nieźle nagimnastykować, aby do nich dotrzeć? To nie magia! To właściwa reklama przeprowadzona przez wykwalifikowany zespół, który dba o te najistotniejsze aspekty, a jego działania sprawiają że wybijamy się ponad inne, konkurujące z nami strony.
Aby sprawić, by biznes wyróżnił się w sieci na tle innych, specjaliści od marketingu sięgają po specjalne narzędzie, jest to pozycjonowanie stron. Jest to bardziej system podjętych działań, które poprawiają widoczność w wyszukiwarce. Aby dokładniej wyjaśnić wam , czym jest pozycjonowanie stron w Google zapraszam do dalszej lektury.
Aby skutecznie wypozycjonować stronę, czyli niejako wyrzucić ją na początek wyszukiwarki po wpisaniu słów kluczowych należy zrobić przegląd strony, którą trzeba się zająć oraz jej "konkurencji". Po wstępnym rozpoznaniu i określeniu planu marketingowego często potrzeba małej reorganizacji strony w celu podrasowania ich treści. Tak, aby trafiały nie tylko do klienta, ale również była widoczna dla Google. Te działania to część tak zwanej optymalizacji strony. Ciekawe treści przyciągają czytelnika, który szuka rzetelnej wiedzy. Dzięki przyjaznym i trafnym sformułowaniom zostaje na dłużej, a także przegląda dalej stronę zagłębiając się w inne jej treści. Co jest dodatkowym atutem bo Google "docenia" to, ten dłuższy czas spędzony w danej witrynie. Poza tym, co widzimy i odbieramy jako zwykły użytkownik, są jeszcze inne ustawienia, które sprawią, że strona wiele zyska, a odwiedzający będzie chciał do nas wracać. Będąc dalej przy treści znajdującej się na stronie musi być ona opatrzona w słowa kluczowe, ale także unikalna nie tylko dla nas, ale dla Google. Wyszukiwarka o wiele lepiej sama pozycjonuje strony, które są oryginalne. Optymalizacja treści w duchu spójności to także właściwy tytuł, czy odpowiednie podpisanie zdjęć/obrazów. My czytając treści na stronie tego nie zauważymy, ale wyłapie to wyszukiwarka.
No dobrze, takie ciekawe treści można umieszczać na stronach, blogach czy też jakiś portalach. Co jednak jeśli mamy zająć się stroną sklepu? Oczywiście opisy kategorii czy produktów także mają znaczenie. Jednak wiele firm sięga po ciekawe rozwiązanie i jako dodatek do proponowanych przez siebie towarów czy usług oferuje darmowe porady. Kiedyś częściej zdarzało się, żeby takie firmy miały oddzielne blogi. Dużo skuteczniejszą opcją jest połączenie, a raczej podłączenie "bloga", czy też sekcji porad razem ze stroną główną. Ten sposób pozycjonowania w wyszukiwarce daje relatywnie dobre efekty. Sama trafiłam nie raz na produkt bądź usługę, właśnie poprzez szukanie czy to porad pielęgnacyjnych, czy też majsterkowania. To wzbogaca stronę i pozwala pozyskać nowych użytkowników.
Przy optymalizacji strony niezbędne jest zadbanie także zadbanie o jej wersję mobilną. Wiele z nas często korzysta z internetu właśnie ze smartfonów. Dlatego tym bardziej istotne jest, aby i w taki sposób przeglądanie było proste i intuicyjne.
Równocześnie agencja dba o to, aby treści z naszej strony pojawiały się w innych miejscach w internecie. To sprawia, że odbiorcy zapoznają się z ofertą, jak również docelowo trafiają na naszą stronę.
Pozycjonowanie stron w Google na tym się nie kończy. Aby zaistnieć w wyszukiwarce Google potrzeba jeszcze wielu czynników. Należą do nich tak zwane linki zewnętrzne. Bardziej profesjonalnie nazywane link buldingiem. Takie mocne linki umieszczane są na wartościowych stronach o tematyce bliskiej stronie lub w dedykowanym artykule. Macie tak czasem, że czytając coś ciekawego trafiacie na inne powiązane strony. I na tym właśnie cały zabieg ma polegać.
Pozycjonowanie stron jest więc wieloetapowym, nieco złożonym przedsięwzięciem. Czuwa nad nim sztab specjalistów od marketingu współpracując ze zleceniodawcą. Cały czas monitorowany jest przebieg działań i ich skuteczność, aby w razie potrzeby wprowadzić modyfikację.
Z pewnością odpowiedni rodzaj reklamy internetowej mającej na uwadze SEO to klucz do zwiększenia rozpoznawalności marki oraz wpłynie pozytywnie na sprzedaż, jeśli chodzi o sklepy czy też promocję punktów usługowych. Czasem może przejść nam przez myśl, że część z tych rzeczy wcale nie jest taka trudna. Jednak przyznajcie sami, że nie każdy jest specem od tricków komputerowych, czy też programowania. A jeśli już robimy coś, to raz a konkretnie i nie pomijając żadnej kwestii związanej z wypromowaniem strony. Dlatego warto skorzystać z usług agencji marketingowej mającej doświadczenie w marketingu internetowym.
Na koniec chciałam dodać coś jeszcze. Jestem świadoma, że większość dużych firm ma zatrudnionych u siebie takich speców od marketingu internetowego lub ściśle współpracuje z kompetentną agencją. Mniejszym jednostkom tym bardziej polecam skorzystanie z opcji pozycjonowania swojej strony w wyszukiwarce Google. Jak już wspominałam, część z nas posiada wiele umiejętności i wcale nie chcę im umniejszać. Jednak prawda jest taka, że czas nie jest z gumy. Wbrew pozorom taki pozycjonowanie i zabiegi z tym związane pochłaniają masę czasu i pracy. Rękodzielnicy, czy firmy oferujące usługi muszą skupić się na jak najwyższym poziomie zadowolenia klienta. Ale czy jednocześnie da się szyć i prowadzić aktywny, a przede wszystkim skuteczny marketing?
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Thanks for comment!
Dziękuję za każdy komentarz !